Tuesday, April 8, 2014

Tiramisu



It’s been about two years since my last Photoshop made illustration. It does mean that I’ve stopped drawing. I’m focused on Facebook, especially the Writers Group I joined last month. Every day I do the same: when I’m not busy with children or cleaning, I cannot wait to read the new comments and write mines…


Recently one of my fb friends posted a link: tiramisu Recipe. I decided to go for it – the most creative thing I did in the last months. A perfect housewife… But today I’ve got email from my sister-in-law, Ania. She sent me my brother’s illustration. He did it using my old technique: hand-made drawing and Adobe Photoshop.

I have to say that felt a bit envious: clearly he’s better than me. So, I’m spending my time writing useless Facebook comments! I loved doing my illustration with Adobe Photoshop. How it’s possible, that I gave it up? Anyway, I decided that I’ll start drawing again: from tomorrow…

Minęły już dwa lata, od kiedy wykonałam ostatnią ilustrację z Adobe Photoshop. Oznacza to, że przestałam rysować. Koncentruję się na Facebooku, zwłaszcza na pisarskim forum, do którego dołączyłam miesiąc temu. Codziennie robię to samo: kiedy nie zajmuję się dziećmi lub sprzątaniem, nie mogę się doczekać czytania komentarzy i pisania moich…

Ostatnio jedna z moich znajomych na fb zamieściła przepis na tiramisu. Zdecydowałam, że go wypróbuje – najbardziej kreatywna rzecz, jaką zrobiłam od miesięcy. Doskonała kura domowa… Ale dzisiaj otrzymałam email od mojej bratowej Ani. Wysłała mi ilustracje mojego brata, wykonane moją dawną techniką: rysunek „obrobiony” w Photoshopie.

Poczułam się trochę zazdrosna: jasne jest, że brat jest lepszy ode mnie. Spędzam cały czas, pisząc bezużyteczne komentarze na Facebooku! Uwielbiałam tworzenie ilustracji z Photoshop, jak to możliwe, że dałam sobie spokój? W każdym razie zdecydowałam, że zacznę znowu rysować. Od jutra…

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.